الیزابت دوم ممکن است از نسل محمد پیامبر باشد+ شجره نامه و عکس روزنامه تایمز

روزنامه مراکشی که سلسله شاهنشانی را تا 40 نسل مطالعه کرده است گفته که ملکه الیزابت دوم بریتانیا از نسل مستقیم محمد پیامبر است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تایمز، این تئوری برای اولین بار در سال 1986مطرح شد، این نشریه که به مطالعه شجره نامه می پرداخت اعلام کرد که نسل ملکه الیزابت دوم می تواند با پادشاه مسلمانان که بر اسپانیا حکومت می کرد مرتبط بوده و از طریق آنها با بنیانگذار اسلام مرتبط باشد.




دیوید استارکی، استاد تاریخی، خاطرنشان کرد که این نظریه جذاب است و «کاملا پوچ نیست»، اما ثابت نشده است و از اولین زمانی که اواین نظریه را در دهه 1980 شنیده است زیاد استفاده نشده است.
مورخ معتقد است که شجره نامه تا قبل از ریچارد کنیسبورگ هیج شک و تردیدی در آن نیست و صحیح است و ازدواج های بسیاری بین خانواده های سلطنتی انگلستان و اسپانیا وجود دارد.

دیوید استارکی همچنین افزود که پادشاهان قرون وسطایی اسپانیا و خاندان سلطنتی اسلامی بسیار نزدیک بودند، با این حال، این دلیل نمی شود که آنها متعلق به نسل خانواده سلطنتی مسلمانان باشند.
معلوم نیست که چرا این نظریه دوباره در مراکش ظاهر شد، اما روزنامه هفتگی حتی یک شجره نامه ایجاد کرده که این خویشاوندی را ثابت می کند.
این مقاله حس کنجکاوی و علاقه زیادی را در برخی از کشورهای مسلمان را برانگیخت. یک وبلاگ نویس مراکش به شوخی نوشت: 'الله، ملکه را حفظ کن!'





Comments